Csicsirka

Kicsiknek, nagyoknak. Telteknek, és karcsúaknak. Optimistáknak és pesszimistáknak. A biztonság megszállotjainak, és a veszélyesen élőknek. Az egyéniségeknek, a feltörekvőknek és a léhűtőknek. Azoknak akik gondolnak a jövőre. A rövidlátóknak, a távollátóknak, és az előrelátóknak. A föld felett lebegőknek, a földön járóknak. Azoknak akik szeretik a meglepetéseket. Éjjel, nappal, úton, útfélen. Dunán innen, Dunán túl. A pusztán, és a Balaton hullámain. Eső előtt, és eső után. Randevúra és családi ebédre. Romatikusoknak, azoknak akik szeretnek, akik nem, akik szívből, akik igazán. A beilleszkedőknek, a kiemelkedőknek. A tisztalelkűeknek, a mosolygósaknak, a zárkózottaknak, és a boldogságtól ordítóknak. Egyedül, kettesben. Együtt a családdal, neked, és nekem. Nekünk mindenkinek.

Linkblog

Csirkemellel töltött sajt

2009.08.13. 12:32 | csicsirka | Szólj hozzá!

 

Többnyire tíz éve találkoztam a konyha fogalmával , és csupán pár éve , hogy a főzéssel megbarátkoztam. Azokat az ételeket szeretem amelyek könnyen gyorsan elkészíthetőek, és nem annyira bonyolultak mégis különlegesnek mondhatóak. Nem tartozom a rántott hús fan klubtagjai közé így ha lehet azt kerülöm , így találtam ezt a receptet is és kissé átalakítva készítettem el, ami azóta is nagyon a szívemhez nőtt.
 
Szinte mindent csirkemellből készítek , de ha valakinek az túl száraz lehet comb is vagy pulyka és akár sertés is ,( bár jómagam azzal még nem próbáltam).
 
Hozzávalók:
-egy csirkemell,
-kettő tojás,
-három kanál liszt,
-15dkg reszelt sajt ( én karavánt szoktam )
-olaj a sütéshez,
- só, bors.
 
Elkészítés:
A csirkemellet felszeleteljük mintha rántott husi lenne belőle majd besózzuk kicsit had álljon pár percet. Addig a sajtot lereszeljük ( a reszelőn az apróbb lyukakat használva). A lisztet egy mélyebb tányérba tesszük. A tojásokat szintén amibe ízlés szerint tehetünk fűszereket, (borsot, sót , majoránnát, akár pici bazsalikomot is ) én csak az íz kedvéért egy picike késhegynyi  borsot teszek bele , szerintem az elég. Felverjük a tojásokat és belekeverjük a sajtot is , így egy afféle érdekes masszát kapunk ami elég sűrű lesz.
Ha megvan akkor a serpenyőt be is melegíthetjük, ne feledjük az olajat sem beletenni ( 1dl).
Aztán a húst először a lisztbe , majd a masszába forgatom meg és mehet is a serpenyőbe.
Közepes lángon sütöm öt percig majd megfordítva a másik oldalára ott is öt percet adok neki.
Jó vastag bundát kapunk a hús köré ami isteni finom ha valaki szereti a sajtos ételeket annak tuti bejön.
Többnyire rizi-bizit készítek hozzá de ha valaki nagyon gyorsan akarja , vegyen egy gyorsrizst főzze meg tíz perc alatt majd ha kész egy kis konzerves borsóval dobja meg , pici borssal és egy evőkanál olívaolaj sem árt neki. Ez is tökéletes hozzá.
Az egész fél óra alatt kész van + a mosogatás ( az meg ha szerencsénk van, bevállalja valaki más )

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csicsirka.blog.hu/api/trackback/id/tr101306906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása