Csicsirka

Kicsiknek, nagyoknak. Telteknek, és karcsúaknak. Optimistáknak és pesszimistáknak. A biztonság megszállotjainak, és a veszélyesen élőknek. Az egyéniségeknek, a feltörekvőknek és a léhűtőknek. Azoknak akik gondolnak a jövőre. A rövidlátóknak, a távollátóknak, és az előrelátóknak. A föld felett lebegőknek, a földön járóknak. Azoknak akik szeretik a meglepetéseket. Éjjel, nappal, úton, útfélen. Dunán innen, Dunán túl. A pusztán, és a Balaton hullámain. Eső előtt, és eső után. Randevúra és családi ebédre. Romatikusoknak, azoknak akik szeretnek, akik nem, akik szívből, akik igazán. A beilleszkedőknek, a kiemelkedőknek. A tisztalelkűeknek, a mosolygósaknak, a zárkózottaknak, és a boldogságtól ordítóknak. Egyedül, kettesben. Együtt a családdal, neked, és nekem. Nekünk mindenkinek.

Linkblog

Tök jó a Jó tök

2009.09.18. 16:57 | csicsirka | Szólj hozzá!

 

Mostanában nagyon rászoktunk a tökös ételekre  : )  Jó is , finom is és még szeretjük is ….
A legkedveltebb a konyhánkban a csillagtök ( patisszon) , tehát lementem a zöldségesbe és máris vettem kettőt. Mivel fogalmam sem volt hogyan kell elkészíteni , így receptek után néztem. Találtam is bőven , de úgy döntöttem nem tartom a hagyományt elkészítem saját ízlésünk szerint .
Fogtam hát az egyiket majd mint egy zsömlét félbe vágtam , a magokat kanállal szedtem ki , és a külső héját is lehámoztam ( elég nehéz volt) de türelmes vagyok szerencsére : )
A másikkal is ugyanezt tettem , és egy nagy tepsübe raktam őket mint valami kis tányérokat , majd elkezdtem a sütést , 200 fokon 20 perc .
Tehát maradsz egész húsz percem , hogy kitaláljam mit tegyek bele. Természetesen nem készültem erre föl , így amit itthon találtam az lett a töltelék.
Egy egész hagymát pucoltam meg majd kockákra vágtam , jó nagyokra had legyen feltűnő , hogy van benne , ezt megfutattam olajon majd beledobtam a kockákra vágott sonkát , az íz kedvéért egy kis só , bors, majoránna, fokhagymakrém is ment bele. Miután kész lett kb. 10 perc alatt , levettem a tűzről és egy egész tojást is beledobtam , na ettől meg olyan folyós lett kissé az állaga , mivel is javíthattam volna , mint egy kanál zsemlemorzsával, és Igen , sikerült !
Ezzel az alapanyaggal töltöttem meg az összesen négy kis tányér alakú patisszont .
Betettem a sütőbe újabb 10 percre.
Míg ez sült elkészítettem a  ”mázat ”, ami abból állt , hogy lereszeltem a sajtot és kettő kanál tejföllel jól elkavartam. A sütőben lévő masszával teli tökre egyesével tettem egy-egy  kanálnyit majd szétkentem rajta . ez miután sárgásbarnára sült kész is lett az eledelünk.
 
Jó étvágyat!
 
Hozzávalók : 2 db kisebb patisszon,
                      1 hagyma ,
                      20dkg sonka ( lehet gépi is , vagy f.f. tarja)
                      1 tojás,
                      1 kanál zsemlemorzsa,
                      20dkg sajt,
                      2 kanál tejföl,
                      olaj, só , bors, ízlés szerinti fűszerek( minden megengedett )

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csicsirka.blog.hu/api/trackback/id/tr631391032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása