Csicsirka

Kicsiknek, nagyoknak. Telteknek, és karcsúaknak. Optimistáknak és pesszimistáknak. A biztonság megszállotjainak, és a veszélyesen élőknek. Az egyéniségeknek, a feltörekvőknek és a léhűtőknek. Azoknak akik gondolnak a jövőre. A rövidlátóknak, a távollátóknak, és az előrelátóknak. A föld felett lebegőknek, a földön járóknak. Azoknak akik szeretik a meglepetéseket. Éjjel, nappal, úton, útfélen. Dunán innen, Dunán túl. A pusztán, és a Balaton hullámain. Eső előtt, és eső után. Randevúra és családi ebédre. Romatikusoknak, azoknak akik szeretnek, akik nem, akik szívből, akik igazán. A beilleszkedőknek, a kiemelkedőknek. A tisztalelkűeknek, a mosolygósaknak, a zárkózottaknak, és a boldogságtól ordítóknak. Egyedül, kettesben. Együtt a családdal, neked, és nekem. Nekünk mindenkinek.

Linkblog

Sajttal töltött , bacon-be göngyölt csirkemell

2009.08.13. 00:36 | csicsirka | Szólj hozzá!

 

Amikor ezt a receptet hallottam , arra gondoltam biztos el fogom szúrni annyira ügyetlen vagyok , de meg kell mondjam , annyira egyszerű , hogy egy gyerek is könnyedén elkészíthetné J Végül is belevágtam a vártnál nagyobb eredménnyel ( a tíz ujjamat is megnyaltam ) azóta a kedvenceim közzé tartozik és ha komolyabb vendégeket várok , ez mindig megtalálható az asztalon. A következő adag a vendégek megjelenése végett 4 főre alkalmas , de akinek ízlik az nem fog panaszkodni a mennyiség miatt …
 
Hozzávalók:
2 egész csirkemellfilé
400g-os szeletelt főtt-füstölt bacon
30dkg karaván sajt
só, majoranna, fokhagyma vagy -krém , alufólia
 
Ahogyan én készítem:
Enyhén sós vízben áztatom ki a csirke melleit, hogy legyen valami alapíze , majd azt vágódeszkára teszem , jól kilapítom , s szépen kettévágom keresztben, mintha rántott húst akarnék belőle. Ha ez megvan félreteszem.
Előveszem a szalonnát, és mivel nagyon hosszú minden egyes szeletet kettévágok, és ez is megvan.
A sajt : felvágom ujjnyi szélesre először majd a lapokat is egy ujjnyi vastagságura, így kis hasábokat kapok, ( gondolom mindenki emlékszik arra a krétára amivel az iskolában a táblára írtunk ,na olyannak kell lennie )
Mindent előkészítettünk, most jöhet a csomagolás. J
Letépek egy darab alufóliát, ami szélessége olyan legyen mint a magassága akkor nem tévedhetünk. Leterítjük az asztalra , a szalonnacsíkokból ráteszünk a közepére 5 darabot egymás mellé úgy hogy pár milliméteren fedje egymást. Ha megvan jöhet rá egy szelet mell , s annak a közepébe a darabka sajt , teszünk rá pici sót pici majoránnát , s feltekerjük az egészet úgy hogy egy rudat formálunk így belőle, a végeit pedig becsavarjuk mint a szaloncukornak. Így csináljuk meg az egészet egyesével, (először még igen nehézkes de hamar bele lehet jönni ) Ha mind megvan tegyük egy tepsübe az egészet úgy fóliástól ahogy van, és öntsünk rá vizet hogy ellepje , dobjunk bele pár aprított fokhagymát vagy egy evőkanál fokhagymakrémet.
Én a legmagasabb hőfokon szoktam sütni , mert úgy gondolom úgy hamarabb kész lesz , de nem is szoktam annyira nézegetni , beállítom fél órára a sütőt , és ennyi.
Ha letelt az idő, kiveszem a léből és egyenként kicsomagolom , és egy tányérra teszem , melegen, hidegen, másnap is fogyasztható. Köretnek bármi jó , bár én törtkrumplival szoktam tálalni, meg persze valami sali hozzá.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csicsirka.blog.hu/api/trackback/id/tr861306270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása